پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5403
-
الف
+

حسین محجوب: خلیل «صاحبدلان» به شخصیت خودم خیلی نزدیک است

حسین محجوب در خصوص مجموعه تلویزیونی «صاحبدلان» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخته است.

به گزارش آی‌فیلم، حسین محجوب بازیگر گزیده کارى است. بازیگرى که طى سال‌هاى فعالیتش در این عرصه سعى کرده با انتخاب درست نقش‌هایش سهمى در موفقیت آن کار داشته باشد. او طى این سال ها شاید در نقش‌هاى اصلى ظاهر نشده اما در ایفاى نقش‌هاى مکمل و کوتاه خود آنقدر موفق بوده که همان حضور در ذهن‌ها باقى مانده است. «محجوب» که کارش را از تئاتر شروع کرده تاکنون در آثارى چون «دلیران تنگستان»، «سربداران»، «سمک عیار»، «شاید وقتى دیگر»، «مادیان»، «رنگ خدا»، «من ترانه ۱۵ سال دارم» و «صاحبدلان» به ایفاى نقش پرداخته است.

آی‌فیلم،به بهانه بازپخش مجموعه تلویزیونی صاحبدلان با حسین محجوب به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

مجموعه تلویزیونی صاحبدلان، از شبکه آی‌فیلم در حال باز پخش است و شما یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین بازی‌ها را در این سریال ایفا کردید.

بله. یکی از زیباترین نقش‌هایی بود که بازی کردم. هنگامی که فیلمنامه «صاحبدلان» به دستم رسید یک فیلمنامه کامل بود و بعد از مطالعه فیلمنامه متوجه شدم که این کار یکی از سریال های ماندگار می شود و اکنون هم مطمن هستم بعد از بازپخش مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. در واقع باید بگویم که کاری خوب از ابتدای امر مشخص است و مجموعه تلویزیونی صاحبدلان جز آن آثار بود و نتیجه هم صحبت های من را تایید می کند.

شما بازیگر گزیده کاری هستید، چه شد كه در «صاحبدلان» حضور پيدا كرديد­ اين نقش چه ويژگي هایی داشت­ که آن را پذیرفتید؟

در ابتدا به این دلیل که داستان اين مجموعه موضوع متفاوتی داشت و برايم جذاب بود. و دلیل دیگر این بود که «صاحبدلان» دارای تیم حرفه‌ای و کاربلدی بود که نوید یک کار موفق آمیز را می‌داد و همين كاری كه در حال پخش است و می بينيم، دارای ارزش هایی است كه آن را از ساير مجموعه های تلويزيونی متمايز می سازددلیل دیگر این است که باید بگویم که شخصیت خلیل در صاحبدلان به شخصیت خودم خیلی نزدیک بود و تجلی دیگری از وجود من بود این نقش و همین باعث پذیرش این نقش شد.

یعنی شما نقشی را که از شخصیت شما دور باشد را بازی نکرده اید؟ شما در کارنامه بازیگری خود نقش منفی هم دارید.

بله. در واقع هر انسانی در درون خود همه خصلت ها را دارد و یک انسان شامل خصلت های خوب و بد است و این خود فرد است که تصمیم می گیرد کدام یک از خصلت هایش را پرورش دهد و همین باعث می شود یک انسان خوب و یا بد بشود. بازیگری نیز همین است. در واقع بازیگر با برگزیدن نقش هایش تلاش می کند آن خصلت را بروز دهد. من هم همین هستم و وقتی نقش منفی یا مثبت را انتخاب می کنم بروز یکی از شخصیت های خودم را انتخاب کرده ام.

آقای محجوب، در اكثر نقش‌هايتان يك منش خاصی وجود دارد كه اوج اين منش و خط مشی در نقش سيدخليل سريال صاحبدلان به تصوير كشيده شد. در اين مورد توضيح دهيد و اين كه خودتان اين‌گونه نقش‌ها را مي‌پسنديد يا از طرف كارگردان‌ها به شما پيشنهاد میشود؟

من فکر می‌کنم که کارکترهایی که بازی کردم با هم متفاوت بودند، نقشم در سریال صاحبدلان با نقشم در سریال زمانه کاملا متفاوت بود و این که می‌‌گویید منش خاصی دارم را قبول نمی‌کنم، شاید به این دلیل است که تاکنون گریم خاصی بر روی من انجام نشده است و این بی تاثیر نیست. من همیشه در تلاش بودم که بازی‌های متفاوتی را انجام بدهم و در واقع درجا نزنم در یک نقش. سعی می كنم از ميان كارهایی كه به من پيشنهاد می شود گزينش كنم. اما شانس من تنوع زيادی در كارها وجود ندارد و كارهایی كه انجام می شود گسترده نيست كه من حق انتخاب بيشتری داشته باشم. با اين حال از ميان چند كاری كه پيشنهاد می شود، گزينش می كنم. دلم می خواهد نقشی را كه بازی می كنم مشابه نقشی كه قبلا بازی كرده ام نشود و من برای نقش، بازی و حتی گريم خودم خيلی چانه می زنم تا كارم متفاوت از نقش های ديگر باشد.

از فعالیت‌های این روزهای خود برای مخاطبان شبکه آی‌فیلم بگویید.

من مشغول فیلمبرداری در مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» بودم که بازی در آن سریال به پایان رسیده است. حضور در سریال تلویزیونی «سرزمین کهن» برایم تجربه‌ای جذاب بود چرا که اگر جذابیت نداشت، ایفای نقش در این اثر را نمی‌پذیرفتم و باید بگویم که هم اکنون نمی‌توان درباره استقبال مخاطبان از «سرزمین کهن» پیش بینی ارائه داد، اما امیدوارم که بینندگان آن را دوست داشته باشند.

کار دیگری که هنوز در ایران اکران نشده است فیلم سینمایی «خی بولا» است که فیلمنامه «خی بولا» توسط گئورگی اواشویلی کارگردان گرجستانی برای من ارسال شد و پس از آن با توافق صورت گرفته، به ایفای نقش در این اثر پرداختم. در این فیلم نقش رئیس جمهور گرجستان پس از فروپاشی شوروی سابق را ایفا می‌کنم و به جز من تمامی بازیگران حاضر در این فیلم گرجی هستند.

در این فیلم به زبان گرجی بازی کرده‌ام و خدا را شکر هیچ مشکلی از این لحاظ وجود نداشت. این فیلم خارجی است و در خارج از کشور اکران می‌شود هر چند ممکن است بعد‌ها به این نتیجه برسیم که این فیلم را در داخل هم اکران کنیم، اما به طور طبیعی ابتدا در خارج از ایران نمایش داده می‌شود.

هم اکنون مشغول کار دیگری نیستم چرا که فیلمنامه‌هایی که تاکنون خوانده‌ام، برایم خوشایند نبوده است.

***مصاحبه‌کننده: هانیه خاوری برای وبسایت آی‌فیلم***

نظر شما
ارسال نظر
مازیار نطاق

ایشان هنرمندی کم نظیر و شاخص و عمیق و مایه افتخار مردم رشت هستند